
Jag hade inte behövt oroa mig. Det gick otroligt bra. Tjejen från coachingföretaget TeleCoaching var otroligt härlig och duktig. Vi började med att diskutera igenom allt och gå igenom materialet igen. Vi hade mycket intressanta diskussioner om tillexempel inlärning, pedagogik överlag, världsbilder, att förstå någon annans världsbild, VEVA, NÖHR-A och mycket mycket mer. Det var så intressanta diskussioner att jag kom på mig att sakna min tid vid universitetet än mer. Då var sådana något abstrakta diskussioner en del av vardagen och jag saknar det. Nuförtiden blir det visserligen inte mindre intressanta diskussioner, men de är av mer praktisk natur. Förklarligt nog.

Efter det blev det coachning av medarbetare samtidigt som jag blev coachad. Det gick riktigt bra och jag fick mycket beröm! Jag måste även berömma och tacka min kollega som stod ut med att ha två coacher, även om den ena coachade mig. Hon var väldigt duktig och det märks att hon vet vad hon gör! Jag ska lägga in ett önskemål om att hon är en av dem som ska lära mig svara på chaufförnumret, gud hjälpe mig och alla chaufförer, när det blir aktuellt.
Berömmet från min coach bestod först och främst i att jag verkligen hittade utvecklingspunkter för den jag coachar. Bra och nödvändiga utvecklingspunkter som i det här fallet gav omedelbart resultat! Det är samma beröm som jag fick på själva coachutbildningen och jag har med andra ord bara blivit bättre. Förutom det så berömde hon mig för mitt sätt att förklara och motivera de olika utvecklingspunkterna. Det var en hel del annat också, men de två ovanstående var huvudpunkterna.
Hur var det då med den konstruktiva feedbacken? Den bestod i att jag ska utmana än mer och verkligen ta diskussioner kring de olika delarna i servicepolicyn, samt tro på att jag verkligen kan det här med coachning, för det kan jag! Inte helt tokig feedback ändå!

Now this is not the end. It is not even the beginning of the end. But it is, perhaps, the end of the beginning.
- Winston Churchill
- Winston Churchill